fibro-l

Η fibro-l αναπτύσσει ένα συμπληρωματικό υλικό μόνωσης από φυσικά υλικά για το εσωτερικό της μελισσοκομικής κυψέλης, με σκοπό να μειώσει την θνησιμότητα των μελισσοσμηνών και την κατανάλωση τροφών τους χειμερινούς μήνες, να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής της μέλισσας και να μειώσει το συνολικό κόστος παραγωγής για τον μελισσοκόμο.

  1. Η fibro-l αναπτύσσει ένα φυσικό συμπληρωματικό υλικό μόνωσης για χρήση στη μελισσοκομική κυψέλη.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι η φυσική του προέλευση και η ικανότητά του να προσφέρει καλύτερες συνθήκες υγρασίας και θερμοκρασίας χωρίς να υπάρχει υπολλειματικότητα χημικών ουσιών.

Το προϊόν απευθύνεται σε μελισσοκόμους που θέλουν να αποφύγουν την θνησιμότητα του σμήνους τους, να αυξήσουν το προσδόκιμο ζωής του εντόμου, να μειωθεί η κατανάλωση τροφών άρα και  του συνολικού κόστους παραγωγής. Επίσης απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να συμβάλουν στην αποφυγή του φαινομένου μείωσης των πληθυσμών μέλισσας παγκοσμίως.

Το fibro-l θα είναι εύκολο στην χρήση, τοποθετώντας το από τον μελισσοκόμο την στιγμή που υπάρχει ανάγκη για συμπληρωματική μόνωση και θα μπορεί να το προμηθεύεται από εταιρίες μελισσοκομικού εξοπλισμού, απευθείας από την εταιρία μας ή το ηλεκτρονικό μας κατάστημα.

Το  μοντέλων εσόδων για το προτεινόμενο προϊόν, θα προέρχεται από την πώληση του προϊόντος σε τιμή που θα περιλαμβάνει το κόστος και το κέρδος. Εναλλακτικά, γίνεται έρευνα για χρήση συμπληρωματικών υλικών σε αυτό όπως τροφοδότες και αιθέρια έλαια συγκεκριμένου φυτού για την συμπληρωματική καταπολέμηση του ακάρεος βαρρόα.

  1. Το κοινό που απευθυνόμαστε είναι μελισσοκόμοι μικρής έως μεσαίας δυναμικότητας στην Ελλάδα και σε όλες τις βόρειες Ευρωπαϊκές χώρες και τον Καναδά.

Όπως προκύπτει από διαδικτυακή έρευνα σε μελισσοκομικές ομάδες στο facebook, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2018 και έλαβε 60 απαντήσεις από μελισσοκόμους σε όλη την Ελλάδα, το 62% των ερωτηθέντων αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα με τις συνθήκες μόνωσης στο εσωτερικό της κυψέλης του κυρίως την περίοδο του χειμώνα, το *83% θα δοκίμαζε ένα νέο προϊόν που θα παρείχε πιστοποιημένα καλύτερες συνθήκες μόνωσης και το 28% θα πλήρωνε για αυτό το προϊόν από 2 έως 10 ευρώ. Το fibro-l υπολογίζουμε πως θα έχει λιανική τιμή πώλησης 8 με 10 ευρώ, και διερευνάτε ώστε να μειωθεί κι άλλο το κόστος παραγωγής σε οικονομίες κλίμακας.

3.Ο κλάδος της μελισσοκομίας, παρά το φαινόμενο κατάρρευσης πληθυσμών μέλισσας στον πλανήτη, παρουσιάζει οριακή αύξηση. Στατιστικά στοιχεία για τον κλάδο στην Ελλάδα και στην ευρώπη εμφανίζονται στο link που ακολουθεί http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/MeliMelissokomia/Stoixeia_parag_olis_tis_xoras1.pdf και http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/MeliMelissokomia/plirofories_gia_melissokomia.pdf

Στην μελισσοκομία σήμερα, χρησιμοποιούνται α) κηρόπανα, απλά πανάκια που δημιουργούν ένα ταβάνι μεταξύ των πλαισίων και του καπακιού της κυψέλης ή β) άλλα αυτοσχέδια συνθετικά προϊόντα όπως φελιζόλ, dow, foam, νάυλον ενσήρωσης ή φύλλα πολυαιθυλενίου και γ) έτοιμες πλαστικές μονωμένες κυψέλες.

Αποτέλεσμα (μειονεκτήματα) της πρώτης περίπτωσης είναι ή μειωμένη μονωτική ικανότητα των πανιών για αυτό γίνεται χρήση και δεύτερου και τρίτου κηρόπανου προσπαθώντας να διατηρηθεί η θερμοκρασία. Στη δεύτερη οι αυξημένες συνθήκες υγρασίας που δημιουργούνται μέσα στην κυψέλη προκαλούν αύξηση των ασθενειών που ευνοούνται από αυτή, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα συνθετικά αυτά υλικά καταλήγουν στο στομάχι της μέλισσας και στην τρίτη περίπτωση της έτοιμης μονωμένης κυψέλης, το κόστος αγοράς της σε σχέση με μία ξύλινη είναι διπλάσιο.

  Μονωτικά υλικά ανταγωνισμού ομαδοποιημένα Εύρος Τιμών
1 Κηρόπανα 0,40 – 1,30 ευρώ
2 Κουκούλες, πατέντες με φύλλα ενσιρώματος, φύλλα dow με διάφορους τρόπους 2,20 – 10 ευρώ
3 Καπάκια με μόνωση 10,50 – 20
4 Μονωμένες κυψέλες Dow αυτοσχέδια, Technoset bee πλαστική μονωμένη διώροφη κομπλέ 83euro, anel πλαστική μονωμένη διώροφη κομπλέ 102euro, promelis  ενεργειακή κυψέλη διώροφη κομπλέ 179euro, apimaye διώροφη κομπλέ 275euro
5 Ξύλινη κυψέλη χωρίς μόνωση για σύγκριση 42 euro

Το πλεονέκτημα στα προϊόντα του ανταγωνισμού, είναι το πολύ χαμηλό κόστος για τον μελισσοκόμο (εξαιρούνται οι έτοιμες μονωμένες κυψέλες)

Η fibro-l για να τοποθετηθεί έναντι του ανταγωνισμού, υπολόγισε το κόστος αντικατάστασης ενός σμήνους (αγορά, τροφοδοσίες, μειωμένη παραγωγή μεταφορικά και εργατοώρες) (επισυνάπτεται)  και διαπίστωσε πως το κόστος αυτό είναι 13 φορές πιο πάνω από την αξία του προτεινόμενου προϊόντος.

  1. Το προϊόν αν και δοκιμάστηκε εμπειρικά στα μελίσσια της fibro-l τον περασμένο χειμώνα, θα δοκιμαστεί με καταγεγραμμένες μετρήσεις και συμπεριφορές στον χειμώνα του 2018 που θα ακολουθήσει κατά προτίμηση σε συνεργασία με Πανεπιστημιακό Ίδρυμα . Αν οι μετρήσεις είναι αισιόδοξες θα ακολουθήσει κατοχύρωση πατέντας, ίδρυση της επιχείρησης, δημιουργία διαδικτυακής σελίδας και e-shop, διαφήμιση, συμμετοχή σε εκθέσεις και αναζήτηση συνεργασιών αρχικά εντός Ελλάδας τον χειμώνα του 2019.

Το κόστος για τις παραπάνω ενέργειες χονδρικά υπολογίζεται γύρω στις 50000 ευρώ.

Με την ολοκλήρωση των διαδικτυακών ερευνών για πρόθεση της αγοράς του συγκεκριμένου προϊόντος σε άλλες χώρες, η οποίες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, θα ακολουθήσει εξαγωγική δραστηριότητα  τον χειμώνα του 2020.

  1. Η ομάδα αποτελείται από την Ιωακειμίδου Μαρίνα 37 ετών, απόφοιτο Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, Τεχνολόγο Γεωπόνο και Μελισσοκόμο εδώ και δέκα έτη.

Την Ιωακειμίδου Σταυρούλα 24 ετών, τελειόφοιτος τμήματος Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ.

Είμαστε αδέλφια, το δεύτερο και το πέμπτο από πολύτεκνη οικογένεια και μεγαλώσαμε σε ένα περιβάλλον με αγωνιστές γονείς, με εναλλακτική σκέψη, που μας δίδαξαν να αλλάζουμε κοπιάζοντας ότι δεν μας αρέσει.

  1. Η fibro-l, φιλοξενείται από τον Ιανουάριο του 2018 στην προ-θερμοκοιτίδα καινοτομίας okthess του Δήμου Θεσσαλονίκης https://okthess.gr/el/program/teams/ . Το ΟΚ!Τhess προσφέρει χώρο και ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τεχνικής υποστήριξης σε ομάδες ανθρώπων με καινοτόμες ιδέες, βοηθώντας τους να αναπτύξουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο και να έρθουν σε επαφή με την αγορά καθώς και την δημιουργική επιχειρηματική κοινότητα της πόλης.

Επίσης, η εκκίνηση της ιδέας στην πράξη, έγινε αφού μέλος της ομάδας κέρδισε πρώτο βραβείο για άλλη επιχειρηματική ιδέα στο entrepreneurship school of Thessaloniki, Νοέμβριος 2016, με διοργανωτή την Think Young και την Coca Cola, με το οποίο βραβείο παρακολούθησε τον κύκλο της περασμένης άνοιξης 2017 στο VentureGarden του Κολλεγίου Ανατόλια Θεσσαλονίκης.

  1.  Θα ήθελα να επισυνάπσω τα παρακάτω αρχεία αλλά δεν τα κατάφερα,διαθέσιμα για αποστολή εφόσον ζητηθούν
  • Μετρήσεις τριών φυσικών υλικών σε ψύξη και θέρμανση
  • Υπολογισμός κόστους αντικατάστασης ενός σμήνους
  • Διαδικτυακή έρευνα Ελλάδας

Κωδικός Ιδέας

2566

Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου

Ιωακειμίδου Σταυρούλα

Ιδιότητα

Εκτός Κοινότητας ΠΑ

Ονοματεπώνυμο 2ου Μέλους

Ιωακειμίδου Μαρίνα

Κατηγορία Υποβολής

Θεματική Κατηγορία

Αγροτική Ανάπτυξη-Διατροφή-Υγεία-Εκπαίδευση

Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα;

Όχι